نوشته شده توسط : khoshkala

آشنایی کامل با خواص و خصوصیات قهوه مکزیک


قهوه مکزیک یکی از قهوه های شناخته شده دنیا است که جایگاه خوبی در لیست قهوه های پرطرفدار دنیا به دست آورده و کشور مکزیک نیز به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی قهوه با تولید 234 هزار تن قهوه در سال موفق به کسب رتبه نهم (پس از کشور اوگاندا و قبل از گواتمالا) شده است.

تاریخچه قهوه مکزیک


دانه های قهوه اولین بار در اواخر قرن هجدهم وارد مکزیک شده است. کشت و برداشت قهوه در این کشور از ایالت وراکروز آغاز و در اواخر قرن نوزدهم به ایالت جنوبی چیاپاس راه پیدا کرده است. سال 1954 میلادی و با افزایش قیمت قهوه در بازار بین المللی، قهوه مکزیکی به دلیل قیمت کمتر آن مورد توجه بیشتر قرار گرفته و صادرات آن افزایش پیدا کرد به طوری که طی دهه های 70 و 80 میلادی قهوه نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا کرده و به منبع اصلی درآمد بیش از دو میلیون نفر در مکزیک تبدیل شده بود.

حدود 75 درصد کشاورزان قهوه روی زمین های با مساحت کمتر از 2 هکتار کار می کردند و 30 درصد محصول قهوه سالانه در این مزارع و مابقی در مزارع بزرگ تر کشت و برداشت می شد. تا اوایل دهه 80 میلادی تولید قهوه در 12 ایالت مختلف مکزیک گسترش یافت و در سال 1985 کشاورزان مکزیکی حدود 4.9 میلیون کیسه 60 کیلوگرمی قهوه تولید کردند.

در اوایل دهه 90 ایالت چیاپاس به عنوان مهم ترین ناحیه کشت قهوه در مکزیک شناخته شد که حدود 45 درصد محصول سالانه این کشور را به خود اختصاص داده بود. قهوه مکزیک از ابتدا تاکنون بیشتر در نواحی مرکزی جنوبی تا جنوبی کشت و برداشت می شده و قسمت عمده آن را قهوه عربیکا تشکیل می دهد. جالب است بدانید کشاورزی تنها 5 درصد تولیدات ناخالص این کشور را برعهده دارد و با این وجود مکزیک به نهمین کشور بزرگ تولید کننده قهوه در دنیا تبدیل شده است.  خرید قهوه

مشخصات کلی قهوه مکزیک
نوع: عربیکا
اسیدیته: ملایم
عطر: قوی
طعم: آجیلی و گاهی شکلاتی
درصد برشته شدن: مدیوم تا دارک رست
کافئین: نسبتا بالا
طعم قهوه مکزیک
قهوه مکزیک بادی و اسیدیته ملایم داشته و به طعم آجیلی و شکلاتی آن شناخته شده است. بهترین قهوه های مکزیک بادی لطیف با ته مزه اسیدی و خشک دلپذیر است.

لازم به ذکر است قهوه تازه آسیاب شده (ترجیحا برشته شده تازه) به واضح شدن طعم قهوه کمک می کند، بنابراین افرادی که به قهوه تازه مکزیک دسترسی دارند بهتر است قهوه را به صورت تازه و آسیاب نشده تهیه کرده و خودشان آن را آسیاب و برشته کنند.

طلاعات بیشتر:

روست قهوه چیست

چگونه قهوه را در خانه نگهداری کنیم

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید هات چاکلت

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()