نوشته شده توسط : khoshkala

سیروپ چیست
در آشپزی، سیروپ به مایع‌ای گفته می شود که غلیظ و چسبناک بوده و در اثر جوشاندن شکر زیاد در آب تهیه می شود. از سیروپ در شیرینی پزی ها، به عنوان شیرین کننده در نوشیدنی ها و نیز یه عنوان  پوشاننده بر روی غذاها مثلا پنکیک ها، استفاده می کنند. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا از خود شکر استفاده نمی کنیم؟ باید بدانید که  دانه های شکر به راحتی درون مایعات سرد حل نمی شوند و از آنجایی که این شربت ها مایع هستند به راحتی درون مایعات دیگر حل شده و مایع یکدست و یکنواختی را به ما می دهند، ضمن اینکه می توان با طعم دار کردن و افزودن چاشنی های دیگر انواع دلپذیر و متنوعی از سیروپ‌ها را تهیه نمود.

سیروپ برای نوشیدنی
انواع سیروپ‌ها برای طعم دادن در برخی از نوشیدنی‌ها به کار می‌روند . شکر معمولی به راحتی درون آب سرد حل نمی‌شود بنابراین نمی‌توان آن را به راحتی درون نوشیدنی‌ها استفاده کرد. سیروپ‌ها به دلیل مایع بودن به راحتی با نوشیدنی‌های دیگر مخلوط شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیروپ های طعم دار
این سیروپ‌ها از مخلوط شدن سیروپ ساده به اضافه برخی طعم دهنده‌ها ساخته می‌شوند. تعداد بسیار متعددی از طعم دهنده‌ها را می‌توان برای این منظور استفاده کرد. همچنین می‌توان این طعم دهنده‌ها و چاشنی‌ها را برای به دست آمدن طعمی دیگر با یکدیگر مخلوط کرد. به عنوان مثال گیاهان ، چاشنی‌ها و ادویه‌جات و… . سیروپ‌های رایحه‌ای با اضافه کردن مقادیری آب ماده‌ی خاصی به آن تهیه می‌شود. این گونه سیروپ‌ها بیشتر درون کافی‌شاپ‌ها و به خصوص در آمریکا برای ایجاد رایحه‌های خاصی در قهوه استفاده می‌شوند. سیروپ‌های ساده را می‌توان برای شیرین نمودن دسرهایی مانند پنکک استفاده کرد.

کاربرد و موارد استفاده از سیروپ
همانطور که گفتیم ، سیروپ ها کاربرد های زیادی در آشپزی و شیرینی پزی دارند . اما یکی از مصارف عمده این شربت ، در هنگام سرو قهوه است . از آنجا که بسیاری از افراد طعم تلخی قهوه را دوست ندارند ، از کافه من درخواست می کنند تا مقداری از Syrop به شربت آن ها اضافه کند . لازم به ذکر است که Syrop ها در طعم های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند . برای مثال آلبالویی و نعنایی از جمله طعم هایی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید .

یکی از سوالاتی که همیشه از ما پرسیده می شود این است که چرا وقتی شکر هست ، از این نوع شربت برای شیرین تر کردن طعم قهوه ها استفاده کنیم ؟! جواب کاملا مشخص است ! اگر دقت کرده باشید ، شکر را نمیتوان به طور کامل در قهوه حل کرد و همیشه مقداری از آن در ته ظرف باقی می ماند . اما در مورد سیروپ ها این چنین نیست و علاوه بر این که در قهوه به طور کامل حل می شود و رسوب نمی کند ، طعم بسیار لذیذ تری به نوشیدنی شما خواهد داد .

اطلاعات بیشتر فروش قهوه :

 خرید قهوه

خرید سیروپ

خرید سیروپ مونین

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید چای ساز

خرید قهوه فرانسه |خرید قهوه ساز خانگی

خرید شیکر |   خرید آسیاب قهوه

  قهوه بدون کافئین |  پودر شستشو اسپرسو

خرید قهوه ساز    |   قهوه تک خاستگاه
خرید هات چاکلت  | قهوه ساز دستی

 خرید قهوه ترک   |   خرید قهوه فوری

 خرید قهوه اسپرسو  | خرید موکاپات



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()